donderdag 25 juni 2015

Every day an indexcard # June , 24 and 25 Tulips

Gisterenavond nog laat een kaartje gemaakt maar het werd me te laat om nog achter de computer te kruipen. Vandaag de hele dag in de tuin gewerkt, heerlijk!! Eindelijk eens lekker weer om de boel eens goed onder handen te nemen. Dus ook nu weer laat aan het werk. Ik merk dat het normaal wordt om nog even iets te maken, hoe weinig tijd er ook is, ik ga toch even zitten, en wonder boven wonder komt er ook nog wat uit mijn handen ook. De flow zit er helemaal in.

Gisteren had ik 2 indexkaartjes eerst bewerkt met gesso en toen bespoten met dylusions ink spray en perfectpearls mist. Daarna gespeeld met templates en babywipes maar je moet wel goed kijken om dat nog terug te vinden.

In beide kaartjes gestempeld met de Art Journey sets: Tulips en Text. Na het opbleken van de bloemen met chloor (bij het kaartje van vandaag kwam de chloor iets buiten de randjes, maar dat vond ik juist mooi) daarna ingekleurd met Inktense potloden en een witte houtskool potlood. Lijntjes van de bloemen wat bijgewerkt met een Graphik Line Painter van Derwent.

Yesterday evening it was too late to get the computer up and running to show you my card that I made late in the evening. Today was a great day to work in the garden so again it is late but I managed to make a good photo of both of the cards even at this hour.

Yesterday I covered two indexcards in Gesso and then sprayed Dylusions ink and Perfectpearls mist. I then played with stencils and babywipes, but you will have to take a good look to find that showing now. 
In both cards I used the Art Journey stampsets Tulips and Text. After stamping the flowers I took some bleach to lighten the tulips. In today's card the bleach flowed across the lines, but I rather like that look. I then colored the flowers with inktense pencils and a white charcoal pencil. The lines were retouched with a Graphik Line Painter from Derwent.




2 opmerkingen:

maria's knutselplezier zei

Je zit echt in een artistieke flow dat kan je wel zeggen (heb ik nooit anders geweten!!), wat zijn je kaarten weer schitterend, mooie opbouw en heel mooi kleur gebruik!! Geniet jij maar van je tuin dan schitteren de bloemen later op je papier!!en genieten wij der ook weer van!!

Groetjes
MAria

Anneke zei

Prachtig uitstraling!