woensdag 22 oktober 2008

Door County

Maandag zijn de andere Nederlandse meiden vertrokken naar huis en zijn Jeanette en ik verder getrokken om wat meer van de omgeving te zien. Vanuit Green Bay zijn we met de auto naar Door County vertrokken, het schiereiland tussen Green Bay (het meer) en Lake Michigan. Vorig jaar waren we hier al in Sturgeon Bay waar we de stempelwinkel van Oscar Hanson hebben bezocht. Als je naar de oudere berichten gaat op deze blog kun je daarvan nog een foto zien waar we allemaal met rode hoeden poseerdern voor haar winkel.
Na Sturgeon Bay zijn we naar Harbor Bay en toen Fish Creek gereden waar we een hotel voor 2 nachten hebben geboekt. Jammer dat ik jullie nu geen foto's kan laten zien, want het is hier zo prachtig!! De herfstkleuren zijn niet te beschrijven, maar ook de schattige dorpjes met snoeperige winkeltjes, prachtige vergezichten over het water enz. enz. Een grotere tegenstelling met de grotere plaatsen zoals Green Bay en Appelton kun je nauwelijks krijgen. Het is hier zo rustig, niet overal van die grote tv's waar je ook maar kijkt, geen druk verkeer, geen herrie heerlijk! Zoals jullie lezen wordt ik al behoorlijk bejaard! Natuurlijk zal ik volgende week alles zoveel mogelijk laten zien. Gisteren (dinsdag) zijn we naar het noordelijkste puntje van Door County gereden via de Bay kant (heel rustig water) van het "eiland" en weer terug langs de Lake kant (veel wilder water, meer zoals de zee) van het "eiland". Zo rond etenstijd waren we weer in Sturgeon Bay bij Oscar waar we gastvrij onthaald werden en samen met Oscar, haar kleindochter en een vriendin/medewerker hebben gegeten. Ik heb daar ook voor jullie gewinkeld en allerlei leuke stempels worden " as we speak" naar Nederland verstuurd. Ik hoop dat ze snel aankomen zodat ik ze jullie kan showen.
Hier in Fish Creek waar we vandaag nog zijn heeft Oscar ook een winkel "Stamped on Main" en daar gaan we zo meteen nog shoppen zodat die stempels ook verstuurd kunnen worden.
Door County heeft heel veel vuurtorens waarvan we er gisteren 1 hebben beklommen en we hopen er vandaag in Fish Creek en Sturgeon Bay nog een paar te zien. Daarna zijn we van plan rustig naar Chicago af te zakken waar we vanaf vrijdag een hotel hebben geboekt om maandag aan het eind van de middag weer richting Nederland te vliegen.
Ik weet niet of ik tussendoor de gelegenheid heb om te bloggen, maar anders horen jullie weer van me zodra ik thuis ben, ik zal dan ook foto's op de blog zetten! O ja, het weer is hier fantastisch (koud dat wel, het heeft vanacht nog licht gevroren) maar de zon schijnt en dat is geweldig mooi met al die herfstkleuren!!!

5 opmerkingen:

Liesbeth Fidder zei

Superleuk verslag Louise, kan het me helemaal inbeelden ! Ben ERG benieuwd naar de foto's en verdere verhalen !
Geniet maar lekker verder, heel veel plezier nog !!

Liefs, Liesbeth

Corine van Kuilenburg zei

Helemaal leuk te lezen dat jullie het geweldig hebben! Geniet er nog van! Enne... in Nederland is het vandaag ook mooi weer ;-).

Willy zei

Wow... dat klinkt allemaal fantastisch behalve dan die pyama's! Kan het niet wat bloter???Nog veel plezier!

Annes Art zei

Leuk om te lezen Louise, ook omdat wij net zelf terug zijn uit Amerika!! Geniet nog maar en paar lekkere dagen daar!!

Catharina Maria zei

Helemaal jaloers als ik lees dat je een vuurtoren beklommen hebt ;o)
Een van de dingen die wij grrag doen samen .
Het verslag is erg leuk Louise !
Natuurlijk ook nieuwsgierig wat voor stempels er straks weer te zien zijn .
Veel plezier nog !
groetjes Rini