zaterdag 23 januari 2010

Thuisreis, berichtje vanuit de Thalys

Daar zitten we dan eindelijk in de Thalys, het heeft even geduurd, want er was gelijk al zo'n 30 minuten vertraging. Klinkt gek he een hogesnelheidstrein met vertraging?
Vanmorgen al vroeg opgestaan daar ik niet slapen kon na 4 uur vanochtend. Na even wakker gelegen te hebben ben ik maar gaan lezen en toen mijn boek uit was ben ik me maar gaan aankleden om half 7. Om 7 uur werd Jeanette ook wakker, en na het aankleden onze laatste ontbijt in het Kyriad hotel genuttigd. Daarna de laatste toiletspullen enz in de koffers gepropt en toen maar richting de metro. Wel een beetje aan de vroege kant, maar daar houden de dames reiziger wel van. Beter te vroeg dan te laat is onze motto en dan hoef je ook niet te stressen als er iets mis gaat. Via Cremee, Gare du lést naar Gare du Nord. Daar aangekomen het station opgezocht waarvandaan de Thalys zou vertrekken. Nou mensen, 1 tip, wil je naar Parijs met de Thalys en je reis vervolgens met de metro, reis dan licht!!!!! Een zware koffer moet je nl alle trappen op en af zeulen!! Liften en roltrappen zijn maar zeldzaam, pfff, mijn rechterarm is zeker 10 cm langer dan mijn linker.
Nou je snapt het al, we waren zeker een uur te vroeg op de plaats van bestemming, maar dat is niet erg vinden wij, lekker een bakkie koffie doen, om ons heen kijken en de tijd vliegt. Nou de koffie was lauw en waterig en kostte 3 euro 30 per kopje, dus dat was niet echt je van het. Verder zijn we bij elkaar opgeteld 8 keer aangesproken door 3 verschillende dames en heren die met een bekertje rondliepen voor een aalmoes. Heel naar allemaal alle armoede die je ziet, ik was er af en toe echt stil van. Het naarste was die man of vrouw onder een hoop afval bij de Arc de Triomph, meer dood dan levend lag hij/zij daar en om haar/hem heen raasde het verkeer en ging het leven gewoon door. Langs de Seine zie je ook allerlei onderkomens gemaakt uit kartonnen dozen, stukken plastic enz. enz. We hebben ook geregeld hier en daar wat gegeven, maar het blijft zo dubbel allemaal. Aan wie geef je en wat geef je en waar is de grens? Je zult zo maar moeten leven!

De trein kwam zoals gezegd eindelijk een half uur te laat aan en mensen mensen wat een mensen moesten er gelijk met ons dezelfde kant op! Heel anders dan toen we op Schiphol heen gingen, toen stonden we met z'n tienen of zo op het perron. We zijn inmiddels Brussel al gepasseerd en het zal niet meer zo lang duren voordat we Nederland weer binnenrijden. Rotterdam is onze eindbestemming met de Thalys en dan via met de intercity naar Zwolle waar Jos ons zal opwachten en naar Sleen rijden. Onze week is nu dus echt voorbij. Parijs au revoir, Nederland we komen er aan!

Unknown zei

Hello ladies,

Leuk om jullie verhaal zo te volgen. Wat kan je veel meemaken, zeg, in één week! Nou Drenthe ligt er (iets minder wit) goed bij hoor, heb ik uit betrouwbare bron (mijn man) vernomen.
Nog even; Welkom thuis!

groetjes!

Corine van Kuilenburg zei

Welkom thuis!

Hillie zei

Gelukkig jullie zijn er weer! Geniet maar even lekker van de Drentse lucht! We kletsen vast snel bij!

Hella zei

Welkom thuis!
Hè wat jammer dat die leuke reisverhalen nu weer even afgelopen zijn. Erg gezellig om jullie belevenissen te volgen.